Sport algemeen

Buikspieroefeningen

donderdag, 27-11-2014  

Buikspieroefeningen zijn niet echt leuk, dat weten we allemaal wel. Toch kan het veelvuldig doen van buikspieroefeningen gezonde stofjes in onze hersenen aanmaken waardoor er uiteindelijk een verslavend effect wordt opgewekt. En dan bedoelen we dat natuurlijk niet op een negatieve manier maar meer in de zin dat het u een goed gevoel geeft. Het is daarin vergelijkbaar met hardlopen. Ook door hardlopen maken we grote hoeveelheden dopamine aan en dat is bijvoorbeeld erg goed tegen depressies. Mensen met dergelijke stoornissen worden dan ook vaak aangeraden om te gaan hardlopen. Er zit bij het doen van buikspieroefeningen wel een addertje onder het gras: veel mensen weten niet zo goed hoe ze buikspieroefeningen moeten doen en daardoor lopen ze blessures op en dat verpest natuurlijk het doen van buikspieroefeningen in de toekomst. De manier om de juiste buikspieroefeningen te leren is door eens een bezoek te brengen aan onze website alminde.nl. Daar wordt haarfijn uit de doeken gedaan welke buikspieroefeningen goed zijn voor uw lichaam en vooral ook hoe u deze oefeningen het beste kunt doen zonder te hoeven lijden. De juiste houding is zeer belangrijk want u wilt nadien niet met nek- of rugpijn komen te zitten. Ook is het belangrijk dat u niet direct te hard van stapel loopt waardoor u uzelf enkel spierpijn doet oplopen. Ook dat moet te allen tijde voorkomen worden en daarom kunt u maar beter rap naar de site gaan want daar vindt u vele teksten video’s over het doen van buikspieroefeningen zodat u dit in no time zelf thuis kunt gaan uitproberen. Of u nu wilt afvallen of een strakker buikje wilt hebben, het kan nooit kwaad om in beweging te blijven. Sterker nog, het wordt in Nederland zelfs aangeraden om veel te bewegen, minstens een half uur per dag is toch wel het minimum. Gaat u eens bij uzelf na of dat het geval is. Zo niet, lees dan snel verder want buikspieroefeningen zullen er zeker voor zorgen dat u over dat minimum heen gaat, op een gezonde manier welteverstaan.

Doe de juiste buikspieroefeningen voor een optimaal resultaat

Ook al houdt u niet zo van beweging, het doen van buikspieroefeningen is een perfecte manier om er toch voor te zorgen dat u snel weer in goede staat verkeert. Het is dan ook een prettige oefening om van overtollige vetjes af te komen zodat u snel weer in uw bikini of uw zwembroek past en u de blits kunt maken met uw afgetrainde lichaam als u naar het zwembad of naar het strand gaat. Natuurlijk is het zeker niet alleen uit esthetische overwegingen te overwegen om buikspieroefeningen te gaan doen: het is tevens erg gezond en helpt u hormonen aan te maken waardoor u met deze zogenaamde groeihormonen onder andere het volgende kunt bereiken:

  • de afbraak van overtollig vet, dat is een van de belangrijkste eigenschappen van deze groeihormonen. Het verbrand vet bij de vleet
  • ook zorgt het voor de verjonging van onze huid
  • en vervangt het oudere cellen in ons hele lichaam zoals spiercellen en de eerdergenoemde huidcellen
  • zo ziet u maar weer dat het doen van buikspieroefeningen een grote invloed heeft op onze huishouding in ons lichaam en het kent dan ook enkel voordelen mits de buikspieroefeningen op de correcte wijze worden gedaan

Buikspieroefeningen kunnen op meerdere wijzen gedaan worden zoals u kunt zien op de website. U vindt vele manieren en video’s zodat u dit zorgeloos zonder de kans op blessures kunt gaan uitvoeren. Wat vooral belangrijk is, is dat u goede kleding draagt, de ruimte hebt om de buikspieroefeningen zonder kleurscheuren te doen en bovenal een goede mat waarop u kunt liggen. Dit moet een zachte mat zijn zodat u geen rugpijn hebt van het liggen en u na enkele buikspieroefeningen pijn krijgt in uw ruggengraat. Ook kunt u in plaats van de welbekende sit-ups ook andere oefeningen doen om uw buikspieren mee te trainen.

Combineer oefeningen met een goede voeding

Andere oefeningen kunt u met apparaten doen die u op sites waar men fitnessartikelen verkoopt kunt aanschaffen. Of u kiest voor een fitnesslidmaatschap bij u in de buurt, dan kunt u tevens aan uw conditie werken en andere spiergroepen trainen. Er zijn ook apparaten waarin u kunt gaan liggen om op die manier buikspieroefeningen te doen maar het hoeft zeker niet altijd liggend te gebeuren. Zo is er de Kettlebell, een apparaat waarmee u staand de oefeningen kunt doen. Dit lijkt op een grote zware kogel met een handvat eraan en u kunt er diverse oefeningen mee doen waaronder buikspieroefeningen. Kijkt u voor meer informatie het bijgeleverde YouTube filmpje. Naast het feit dat bewegen erg goed voor u is en het fantastisch zou zijn om een lichaam te hebben dat in topconditie verkeerd, kan het ook geen kwaad om af en toe af te vallen. Mensen met overgewicht hebben dan ook veel baat bij deze oefeningen. Het is in ieder geval van groot belang om gezond te eten, wanneer u nu last hebt van overgewicht of in goede conditie verkeerd. Let daarom op de volgende punten. Eet ten eerste zo weinig mogelijk koolhydraten en laat de zuivel- en graanproducten in de toekomst staan. Eet ten tweede geen fabrieksvoedsel waar allerlei ongezonde stofjes doorheen zijn gegooid die ervoor zouden moeten zorgen dat het eten lekkerder en langer houdbaar is. En ga ten derde eens groene smoothies maken. Dit zijn heerlijke en gezonde tussendoortjes en geven u net dat beetje extra energie.

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.